.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ميرحسين موسوى : مى آيم اما مستقل

مشاور ارشد میرحسین موسوی روز گذشته از قصد او برای تداوم حضور در صحنه انتخابات خبر داد.
در حالی که محمد خاتمی کاندیداتوری خود در انتخابات سال آینده را رسماً اعلام کرده و پیش از او هم مهدی کروبی خیال همه را از این بابت که تا آخر در صحنه انتخابات حضور خواهد داشت، راحت کرده بود؛ اکنون میرحسین موسوی با هدف پایان دادن به مجموعه تردیدهایی که درباره قصد او به تداوم حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی بوجود آمده بود اعلام کرده است که به صحنه آمده به طور «فعال»، «مستقل» و «موثر» در صحنه باقی خواهد ماند.
علیرضا بهشتی از مشاوران میرحسین موسوی روز شنبه و در حالی که از چند روز قبل اعلام شده بود «در این روز اتفاقی خواهد افتاد» با صدور بیانیه ای رسمی که می توان - و قاعدتاً باید- آن را موضع میرحسین موسوی نیز دانست به 3نکته مهم اشاره کرده است. نکته اول این است که در بیانیه ثبتی از ورود خاتمی و کروبی به صحنه انتخابات استقبال کرده است.
«هم ورود رسمی آقای کروبی در چند ماه پیش که با توجه به دغدغه های ایشان در قبال وضعیت عمومی کشور صورت گرفت و هم اعلام آمادگی آقای خاتمی در روز بیستم بهمن که علیرغم همه دشواری های پیش رویی که پیش بینی کرده اند بر خود تکلیف دانسته اند پا به میدان بگذارند، از آنجا که نشانگر احساس وظیفه نسبت به سرنوشت جامعه ایران است تحسین برانگیز و درخور تقدیر است».
نکته دوم در این بیانیه اعلام حضور صریح میرحسین در صحنه انتخابات است که البته عملاً به گونه ای نوشته که موضوع «فعالیت» در آن بیشتر برجسته شود تا موضوع «کاندیداتوری». در بیانیه موسوی آمده است:« آقای میرحسین موسوی نیز که از پشتوانه تجربه ای گران و ظرفیتی شایسته برخوردارند، به حضور موثر، مستقل و فعالانه خود در عرصه انتخابات و تحولات دهه چهارم انقلاب اسلامی ادامه خواهند داد و در زمان متناسب با اقتضای شرایط کیفیت حضور خود را تبیین می نمایند».
حواله دادن «تبیین کیفیت حضور» به آینده تاییدی است بر مجموعه اخباری که تا امروز از اراده موسوی برای به تعویق انداختن اعلام تصمیم خود تا بهار آینده خبر می داد.
نکته سوم در بیانیه رسمی منتشر شده از جانب موسوی این است که نویسنده آن بر لزوم شفاف شدن تمایزات با سایر اصلاح طلبان در کنار «همپوشانی های آشکار» تاکید می کند.
همچنین، باید اذعان داشت که در همان حال که همپوشانی دیدگاه ها، مواضع و خط مشی ها در بسیاری از موارد آشکار است، بروز تمایزات در خاستگاه و پایگاه طبیعی است و می تواند زمینه آگاهی بیشتر مردم را فراهم سازد.
در کنار این بیانیه فردی به نام مسعود میرزایی هم که پایگاه اینترنتی نسیم 88از او به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی نسل سومی های میرحسین موسوی نام برده، به باشگاه خبرنگاران گفت: «موسوی از صحنه انتخابات کنار نرفته و تا پایان سال جاری نظر قطعی خود را برای حضور در انتخابات اعلام می کند.»
با وجود این اظهارات هنوز هم ارزیابی روشنی از موضع میرحسین موسوی نمی توان ارائه داد. اتفاقات و اظهارنظرهای روز شنبه را با توجه به مجموعه قرائن بیشتر باید به عنوان پاسخی به حملات و جوسازی های حامیان خاتمی تفسیر کرد که طی هفته های گذشته فشار سنگینی بر موسوی با هدف کنار گذاشتن او از صحنه انتخابات وارد کرده اند.
میرحسین موسوی که مدت هاست از ناحیه رفتار حامیان خاتمی احساس خطر می کند اکنون قصد دارد به آنها نشان دهد مهره ای نیست که بتوانند هر طور خواستند با او بازی کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.131 seconds.